CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, July 26, 2011

Kahwin dot dot dot

As salam..hehe..[senyum simpul] tak sangka mia ..follower dah bertambah..[thanks sbb follow blog yg tak seberapa berisi nie].Ok..nampak tak title post mia ??? semacam jer kan..jangan terkezut udah ler..bukan mia yang kawen taw..tp cousin mia..
Nak citer skit pasal wedding cousin sy nie..kelmarin pd tarikh 24 julai cousin sy nikah kat umah pengantin pempuan..kita org pegi ngan 7 keta..[byak kan??hihi] perkara baik..so kitaorang happy sakan sebab nak dapat ipar baru ler katakn..tapi yang tak bestnya..masa kitaorang sampai kat umah pengantin pempuan..ada sorang makcik nie.[tak tahula kluarga pengantin ke tak.]semacam jer ema tengok..suara kuat bukan main..time nak ijab kabul tuh sempat marah lagik..takde pon senyum2..asyik nak marah jer..[tak baik tunjuk muka masam ngan tetamu pada hari baik] btol tak??..abis jer ijab kabul..masa tuk sarungkan cincin tuh tok Imam kata"baik pengantin pompuan kita bawa kuar"...nak taw pa makcik tuh cakap"tak payah..suruh jer pangantin lelaki masuk ke dalam"..kalau iya pun cakapla baik skit ngan tok Imam tuh..tak payah nak marah jer..so cousin kitaorg ikut jer cakap makcik tuh.
Abis sarungkan cincin..pengantin pompuan pon kuar nak salam ngan orang ramai..[sedih lak time tuh sebab ema nampak adik beradik pengantin lelaki menangis..] dah salam ngan tetamu..apalagi..duduk kat pelamin lah..part nie makcik tu wat hal lagik..mungkin niat makcik tu baik..tapi kalau nak tegur pengantin pompuan tuh biarlah ngan kata2 yang sedap di dengar..ni tak macam nak malukan pengantin pompuan jer lagaknya..makcik tuh kata" hah ema..ko tuh dah kawen..jadi isteri ni bukan senang..banyak yang perlu ko buat..jangan nak kuar umah suka hati jer..kena minta izin..laki ko dulu..kena rajin ..jangan malas2.."mcm tuh la makcik tuh tegur dengan nada yg menjengkel kn siap ngan suara yang jiran2 leh dengar..sian mia tengok pengantin pompuan ..malu kena tegur depan keluarga pngantin lelaki..
Kalau iya pon nak tegur..tunggulah kitaorang nie balik dulu..jadik tak lah memalukan pengantin pompuan..
Apapun..mia harap makcik tuh tak wat perangai kat umah orang lain lak..sian kat pengantin nanti..malu ngan orang ramai..
Anyway,mia harapkan perkahwinan sepupu mia sentiasa dirahmati dan diberkati ALLAH SWT.



hehehe..soryla mia terpaksa blurkan wajah pengantin di ats permintaan kluarga pngantin...
papun..kita jumpa di post akan datang..take care ollz.^_^

No comments: